Müdürlüğümüz hakkında Müdürlüğümüz Hakkında

Müdürlüğümüz Hakkında

 

İSTANBUL İLİ ZEYTİNBURNU İLÇESİ MİLLİ EĞİTİM İŞLERİ (OKULLARI VE BAĞLI DİĞER KURUMLARI) MEVCUT DURUM, PROBLEMLER VE ÇÖZÜM YOLLARI

 

 

 

1. MEVCUT DURUM:

 

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü kurulduğu 1985 yılından beri hep geçici binalarda hizmet vermiştir. Halen de Dr. Reşit Galip İlkokulunun ek binasın da  Halk Eğitim Merkezi ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü Arşivi ve Devlet Kitapları Bölümü ile birlikte kalmaktadır.

 

Müdürlüğümüz (41) Devlet Okulu (7) Bağlı Kurum, bünyelerinde Anadolu öğretmen, Fen Liseleri, Genel Lise, Orta Okul, ilkokul ve Anaokulu olan Özel Fatih Okulları, Özel Avrupa Okulları, Özel Doğa Okulları (11) MTSK, (7) Rehabilitasyon Merkezleri, (6) Dershane, (7) Öğrenci Yurtları ve (3) Muhtelif kurslarla, (1) Müdür, (3) Şube Müdürü ve (44) diğer çalışanı ile birlikte (102) ayrı birime hizmet vermektedir.

 

2013-2014 Eğitim-Öğretim yılı itibarı ile Zeytinburnu´nda Devlet okullarında; (1) Anaokulu´nda (275), (13) İlkokul´da (18.132), ikisi İmam Hatip Ortaokulu olarak (11) Ortaokul´da (16.498), (16) Orta Öğretim kurumunda (16.810), ayrıca OÇEM ile İlköğretim kurumları bünyesinde de (327) Özel Eğitim Öğrencisi olmak üzere (52.042) öğrenci okumaktadır. Devlet okullarındaki toplam derslik sayımız (1.121) olup, mahallelere göre farklılık arz etmek üzere derslik başına düşen öğrenci sayısı 35-45 aralığındadır. Devlet okullarında 27´si Özel Eğitim, 97´si Anaokulu, 521´i İlkokul, 1.213´de Mesleki Teknik ve branş öğretmeni olarak toplamda 1852 öğretmen görev yapmaktadır.

 

Sınıf öğretmen Normu (502), kadrolu mevcudu ise (476)’dır. Sınıf öğretmen açığı (26) olup, ilçe sınıf öğretmeni açığı ücretli sınıf öğretmenleri ile kapatılmıştır. Branş öğretmen Normu (1938) kadrolu mevcut ise (1364), ihtiyaç olan (574) öğretmen ise ücretli öğretmenler ile giderilmiştir. Toplam (619) olan ücretli öğretmen ihtiyacı (400) kişi ile kapatılarak bir yılda (4) milyon lira tasarruf sağlanmıştır.

 

4+4+4 (12) yıllık kesintili zorunlu eğitim arifesinde yazılı ve görsel basında kıyamet senaryosu yazanlar, Milli Eğitim Bakam Ömer DINÇER ve ekibini hesaba katmamışlardı. 6287 sayılı Kanun tüm Ülkemizde olduğu gibi ilçemizde de sorunsuz olarak uygulanmış, 12 yıllık kesintili zorunlu eğitimde dönüşüm sağlanmıştır. 03.10.2012 tarihinde Bakanlık Denetmeden Grup Başkanı Sayın Cevdet SEZGİN, Halk Eğitim Başkanlığı salonunda, yapılan toplantıda İstanbul’da 39 ilçe içerisinde (12) yıllık kesintili zorunlu eğitimi Kanunun ruhuna uygun şekilde %100 seviyesinde sadece Zeytinburnu İlçesi gerçekleştirmiştir. Diyerek şifahi takdirlerini bildirmiştir.

 

Okuma yazma kursları ve Meslek Kursları, vatandaşlarımızın talepleri doğrultusunda tamamen karşılanmıştır. Türkiye Okuyor Projesi kapsamında geçen yıl İlçemizde (10.500) okumaz- yazmazdan, yapılan kampanyalar ile kurslara (2057) kursiyerin katılımı sağlanmıştır. Bu bağlamda 2011-2012 Eğitim Öğretim yılında (108) adet 1 ve 2. Kademe kursu açılarak (1062) kişi sertifika almaya hak kazanmıştır. Diğer kurslar ile birlikte hedeflediğimiz (4000) sayısının da üzerine çıkılmış olup, (5260) kursiyere sertifika verilmiştir. 1. Kademe Okuma yazma kurslarında görev alan öğretmenlerimizden, iki buçuk ay sureli (120) saat kurslarda, kursiyerlerinin %80’ni okur-yazar yapanlara Devletin verdiği, (1159 lira) kadar ilave parayı da Belediyemiz vermiştir. Belediye Başkanımıza ve onun şahsında tüm Belediye Meclis üyelerine ve çalışanlarına Teşekkür ediyor ve bu uygulamanın devamını diliyorum. 2012-2013 yılı hedefimiz (5000) olarak belirlenmiş olup, çalışmalarımızı okullar, İSMEK, Belediye Kültür Merkezleri, Sivil Toplum Kuruluşlarının binalarında STK’lar ile işbirliği halinde sürdürmekteyiz. İlçemizde şu ana kadar (215) kurs açılmış olup, (6134) kayıt yapılmıştır. Alınan tedbirlerle okullardaki devamsız öğrenci sayıları ciddi şekilde düşürülmüştür.

 

İlçemizin Avrupa Birliği Eğitim Programları kapsamında toplam (39) çalışması vardır. Avrupa Birliği Projelerimiz; 2008 de 1 Comenius hizmet içi, (1) Comenius okul ortaklığı olmak üzere toplam (2) proje; 2009 da (1) Comenius okul ortaklığı olmak üzere toplam (1) proje; 2010 da (1) gençlik proje eğitimi, (1) Comenius hizmet içi, (1 Comenius okul ortaklığı, (3) Avrupa okul ağı olmak üzere toplam (6) proje; 2011’de (2) gençlik projeleri eğitimi, (2) Avrupa okul ağı, (1) gençlik projesi, (1) Leonardo hareketlilik, (1) Comenius irtibat semineri, (5) Comenius hizmet içi, (1) Comenius okul ortaklığı, (1) Comenius Kurumsal asistanlık olmak üzere toplam (14) proje yapılmıştır.

 

2012 de ise; (2) Leonardo hareketlilik, 6 Comenius hizmet içi, 3 Comenius okul ortaklığı, 2 Comenius Kurumsal asistanlık, (1) Comenius irtibat (2) Avrupa okul ağı olmak üzere toplam (16) proje ve çalışma vardır. Yıllara göre proje sayıları %100 artmıştır. Bu yıl devam eden Avrupa Birliği projelerimiz arasında; Avrupa Okul Ağı kapsamında yürütülen ITEC- Geleceğin Sınıfını Tasarlama projesi Haluk Ündeğer Lisesi ve Dr. Reşit Galip ilkokulunda yürütülmektedir. Bilgisayarlı Modelistlik Eğitimi üzerine olan Leonardo Hareketlilik projesi Şehit Büyükelçi Galip Balkar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinde yürütülmektedir. Okul terkleri ile ilgili Comenius Okul ortaklığı projesi Kırımlı İsmail Rüştü Olcay Anadolu Lisesinde, Özel eğitimle ilgili yeni Archaik modelinin uygulanacağı Comenius Okul Ortaklığı projesi Şemsettin Sami Ortaokulunda, Sağlıklı yaşam ile ilgili Comenius okul ortaklığı projesi İmam Hatip lisesinde yürütülmektedir. 2011-2012 Eğitim Öğretim yılında İlçemiz yerel ve ulusal düzeyde yapılan projelerde birçok başarı elde etmiştir. Başarılarımız arasında; Bakanlığımızın “Bu Benim Eserim" Projesinde (4) Okulumuz (5) eserle bölge sergisine katılmaya, bir okulumuz bir eserle patent almaya hak kazanmıştır.

 

BÖLGE SERGİSİNE KATILMAYA HAK KAZANAN OKULLARIMIZ:

 

- 1-Bozkurt İ.Ö.O.

 

- MATEMATİK-HANGİ ÇOKGEN EN ÇOK ÜÇGEN

 

- 2-Kazlıçeme Abay İ.Ö.O.

 

- FİZİK-METALLERİM KAYBOLMASIN

 

- MATEMATİK-11 İN GÜCÜ

 

- 3-Merkezefendi İ.Ö.O.

 

- MATEMATİK-ÇARPMA İŞLEMİNDE KOLAYLIKLAR VE İLGİNÇ SONUÇLAR

 

- 4-Resat Tardu İ.Ö.O.

 

- FİZİK-YANGIN ÇIKMASIN 2

 

PATENT ALMAYA HAK KAZANAN OKULUMUZ:

 

- 1-Reşat Tardu İlköğretim Okulu

 

- FİZİK -YANGIN ÇIKMASIN 2

 

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN EĞİTİMDE İYİ ÖRNEKLER PROJESİNDE BİR ÖNCEKİ YIL HİÇ BİR ESER BULUNMAZKEN 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINDA İKİ OKULUMUZ ÜÇ ESER İLE SERGİYE KATILMAYA HAK KAZANMIŞTIR.

 

SERGİYE KATILMAYA HAK KAZANAN OKULLARIMIZ:

 

- 1 - 100.Yıl Ticaret Meslek Lisesi

 

- MESLEKİ EGİTİM-Canlı Muhasebe

 

- MESLEKİ EĞİTİM-Afiş Sergi ve Sunumları

 

- 2-Haluk Ündeğer İlköğretim Okulu

 

- OKUL ÖNCESİ EĞİTİMİ-Meslek Tanıtım Günleri

 

2011-2012 Eğitim Öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı Fatih Kolejleri işbirliği ile hazırlanan E-Dream Bilişim Olimpiyatlarında İlçemizdeki 100 Yıl Ticaret Meslek Lisesi Türkiye 1.si olarak Altın Madalya, yine Dr. Reşit Galip ilkokulu Türkiye 2.si olarak Gümüş Madalya almıştır.

 

İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜMÜZÜN DEĞERLER OLİMPİYATI PROJESİNDE:

 

1-Kazlıçeme Abay ilköğretim Okulu Şiir Dalında Birincilik Ödülü almıştır. YÖNVER Projesinde de Zühtü Kurtulmuş Lisesi ile Kırımlı İsmail Rüştü Olcay Anadolu Lisesi ödül almıştır.

 

İlçemizde DEĞERLER EĞİTİMİ PROJESİ kapsamında;

 

- 1-“ Hikaye Okuma”

 

- 2- “Konya Gezisi”:

 

- 3- “Zeytinburnu Değerlerini Yasıyor”:

 

- 4- “ Zeytinburnu Kazan Biz Kepçe” projeleri yapılmıştır.

 

İlçemizde 2012 yılı itibariyle yerel ve ulusal düzeyde yürütülen Projeler kapsamında Bakanlığımızın Okullar Hayat olsun projesi ile (6) Okulumuzda bahçe düzenlemesi yapılmış, Yetişkinlere Cumartesi ve hafta içi akşam saatlerinde İngilizce, Muhasebe ve diğer Meslek Edindirme Kursları açılmıştır. (Fatma Süslügil İlkokulu, Ayhan Şahenk Ortaokulu, Atatürk İlkokulu, Kırımlı İsmail Rüştü Olcay Anadolu Lisesi, Zühtü Kurtulmuş Lisesi, Haluk Ündeğer İlk ve Ortaokulu, Kazım Özalp İlk ve Ortaokulu). Türkiye’de ilk kez uygulanacak olan yeşil okul projesi Milli Eğitim Müdürlüğü, İstanbul Teknik Üniversitesi ve Zeytinburnu Belediyesi ile birlikte yapılmış ve Okullarımızda elektrik, su ve doğalgaz tasarruf çalışmalarına destek verilmeye başlanmıştır. Örneğin, İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Halk Eğitim Merkez Müdürlüğü ve İl Milli Eğitim Müdürlüğü Devlet Kitapları ve Arşiv Bölümlerinin de bulunduğu ek bina da dâhil bu çalışma yapıldıktan sonra Dr. Reşit Galip İlkokulunda geçen ay elektrik faturası (1605TL) iken bu ayki fatura (1075TL)’ye düşmüştür.

 

İstanbul Kalkınma Ajansının Çocukların ve Gençlerin Girişimcilik, beceri ve Geleceklerini destekleme 2012 mali destek programı kapsamında kabul edilen “GENÇLİK AKADEMİSİ PROJESİ” İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü adına Haluk Ündeğer Lisesinde uygulanacaktır. Projemize İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından sağlanan mali destek (780.776.56TL)’dir. Projemizin sözleşmesi imzalanmış olup, uygulama süresi 12 aydır. Proje ile Zeytinburnu İlçesindeki maddi yetersizlik ve sosyal dışlanmışlıktan dolayı dezavantajlı gençlerin sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal faaliyetlere kolay ulaşımlarını sağlayarak, yaratıcılık, yenilikçilik ve girişimcilik kapasitelerinin geliştirilmesi ile toplumsal yaşamın tüm aşamalarına etkin katılımları amaçlanmıştır. Proje kapsamında Haluk Ündeğer Lisesinde kullanılmayan (5) büyük alanda yapılacak olan fiziki düzenlemeler ile konferans salonu, resim ve geleneksel el sanatları atölyesi, iş atölyesi ve spor salonu oluşturularak bu mekânlarda hedef kitlemiz olan İlçemizdeki Liselerden (865) gencimizin sosyal ve kişisel gelişmelerini destekleyerek, kötü alışkanlıklardan korunup, iletişim becerilerinin arttırılmasına yönelik kurslar düzenlenecektir. Alanında uzman olan öğretmenlerin gözetiminde (8) ay boyunca (30) genç Ebru, (20) genç hat, (20) genç tezhip, (15) genç vitray (30) genç kırkyama (15) genç takı tasarımı, (40) genç fotoğrafçılık (40) genç müzik, (90) genç halk oyunu, (40) genç tiyatro ve drama, (40) genç fitnes, (40) genç aerobik dans, plates, (45) genç savunma sporları ve (360) genç te yüzme eğitimine katılarak bilgi ve becerilerini geliştireceklerdir. Bu proje MEB tarafından 2011 yılında başlatılan Okullar Hayat Olsun Projesine de hizmet edecek nitelikte tasarlanmıştır. Ayrıca düzenlenen mekanlar Okul saatleri dışında ve hafta sonları “Okullar Hayat Olsun Projesi” çerçevesinde velilerin kullanımına açılacaktır.

 

İlçe Milli Eğitim Müdürlüğümüz adına Özel Eğitim Uygulama Merkezi Müdürlüğünde uygulanmak üzere hazırlanan ve İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından kabul edilen OÇEMDE HAYAT VAR PRJESİ imzalanmıştır. Bu proje ile İlköğretim Okulu olarak yapılmış olan bina Otizm’li çocukların eğitim faaliyetleri açısından en güzel şekilde istifade edecekleri bir yapı haline getirilecektir. Bu projemizin uygulama süresi de (12) ay olup, Projemize İstanbul Kalkınma Ajansı tarafından sağlanan mali destek (973.448.55TL)’dir. Ayrıca İstanbul Kalkınma Ajansına 2012 yılında iki proje kabul ettiren üç ilçeden biriyiz.

 

Bu Benim Eserim Projesinde İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı İlk ve Orta Okullarda (387) Proje başvurusu yapılmış, bu projelerden (20) tanesi İl onayından geçerek İl sıralamasında (3.) olmuştur. Devlet okullarından (1) bağımsız Anaokulunda (277), (6) Bağımsız Özel Anaokulunda (460), Devlet Okullarından (14)’ü İlkokul, (11) Orta Okul, yani (25) İlköğretim kurumumuzun bünyelerindeki Anasınıflarında (1655), IMKB Kız Meslek Lisesi uygulama sınıfında (34) Özel İlköğretim Kuramlarının bünyelerindeki Anasınıflarında da(114) öğrenci okumaktadır. İlçemizdeki Devlet Okulları ile Özel Okullarda okuyan toplam Okul Öncesi öğrenci sayısı (2389)’tir. Devlet Okullarından (14) İlkokulda (21.104), (11) Orta Okulda (16.816) olmak üzere, İlköğretim kuramlarında (37.920) öğrenci okumaktadır. Ayrıca İlköğretim Kurum bünyelerinde ve OÇEM’de (252) öğrenci özel eğitim almaktadır. Diğer yandan (4) Özel İlkokulda (1.060), (4) Ortaokulda (941) olmak üzere. Özel İlköğretim Kuramlarında (2.001) öğrenci okumaktadır. Özel İlköğretim Kuramlarının bünyelerinde, Özel Eğitim Sınıfları bulunmamaktadır. Netice olarak İlçemiz Resmi ve Özel İlköğretim Kuramlarında (39.921) öğrenci okumaktadır. Orta öğretim Kuramlarından Devlete ait (4) Anadolu Lisesinde (1562), (2) Genel Lisede (5561), (9) Meslek Lisesinde de (9291) olmak üzere toplam (16.414) öğrenci; şirket ya da şahıslara ait Özel Orta öğretim Kuramlarında da (630) öğrenci okumaktadır. Dolayısı ile orta öğretimde okuyan öğrenci sayısı da (17.044)’tür. İlçemizdeki toplam öğrenci sayısı (56.607)’si Devlet, (3091)’ü Özel Okullar olmak üzere (59.698)’tir. Ayrıca, İlçemizde bu sene dönüştürülen TOKİ İmam Hatip Orta Okulu (630) öğrenci kaydı ile İstanbul’da ilk sıradadır. Fatih İbrahim Müteferrika Matbaa Meslek Lisesi, İlçemiz Zeytinburnu Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi metruk yerleri İstanbul Ticaret Odasından sağlanan destek ile tamir edilip yenilenerek (5) derslik, (10) Şube kazandırılarak, yem binalar yapılıncaya kadar eğitimlerini burada sürdürmektedirler. İlçemizde tekli eğitime geçebilmek için (223) dersliğe ihtiyaç vardır. Geçen yıl (3) okulumuzun binaları yıkıldığından (Celalettin Gözüsulu İlkokulu, Ahmet Vefikpaşa Ortaokulu, Zeytinburnu Anadolu Lisesi) yaklaşık (4000) öğrenci başka okullara taşınarak sorunsuz bir şekilde eğitim öğretimi yapılmaktadır. Bunlardan sadece Zeytinburnu Anadolu Lisesi yeni binasında eğitime başlamış olup, diğer okul binaları da muhtemelen ikinci dönemde eğitime açılacaktır. 100. yıl Ticaret Meslek Lisesi (A) ve (B) Blokları yıkılıp, yerine (48) derslikli, (8) Bilgisayar Laboratuarı, (3) Fizik Kimya Biyoloji Laboratuarı, Müzik ve Resim Atölyeleri, (300) kişilik konferans salonu, kapalı ve açık spor salonlarının olduğu bir eğitim kompleksi yapılacaktır. Firmaya teslimi yapılmıştır. İhsan Mermerci Anadolu Lisesi, Abdülhak Hamit Ortaokulu, Şemsettin Sami Ortaokulu binalarının yıkılıp yeniden yapılmaları ihale safhasındadır. Yeni okul yapımı için arsa üretim çalışmaları içerisinde, Zeytinburnu Ambarlar mevkiinde 8600 m2 yere İmam Hatip Lisesi yapımı için çalışma devam etmektedir. Ayrıca Şehit Büyükelçi Galip Balkar Teknik ve Endüstri Meslek Lisesinin atölye binaları yıkılarak, yerine bir Matbaa Meslek ve Tekstil Meslek Lisesi yapılmaktadır. Kaba inşaatları bitmiş, ince inşaatları devam etmektedir.

 

İlçemiz Rehberlik Araştırma Merkezinde online danışma hizmeti verilmektedir. Velilerimizin özel eğitim ile ilgili sorunları internet üzerinden alınıp, mail yolu ile veliye cevap verilmektedir. Ayrıca online randevu çalışma sistemi uygulanmaktadır. İlçemizde özel Rehabilitasyon Merkezlerinden eğitim alan çocuklardan rapor süreleri bitecek öğrencilerin listesi bir ay önceden kuramlardan istenerek, öğrenci hak kaybına uğramadan, kesintisiz eğitim alması sağlanmaktadır. Rehabilitasyon Merkezlerine müracaat eden velilere RAM raporunun yasal teslim süresi (60) gündür. Ancak İlçemizde online randevu sistemi ile bu süre bir haftadan az bir zamana indirilmiştir. İlk ve Ortaokullar bünyesinde (61) şubede Özel Eğitim sınıfı bulunmakta, 200 öğrenci eğitim almaktadır.

 

Son üç yılda özel eğitim uygulamalarında OÇEM Okulu ile aynı okul bünyesinde Özel Eğitim İş Uygulama Merkezi ve tüm İlkokul (14) ve Orta Okullarımız (11) bünyelerinde hafif düzeyde zihinsel yetersizliği olan (120) öğrenci için (39) şubede, Orta ağır düzeyde yetersizliği olan (80) öğrenci için (29) şubede eğitim verilmektedir. Otistik Çocuklar Eğitim Merkezinde İlkokul birinci kademede (55) öğrenci, ikinci kademe Ortaokulda (55) öğrenci, Lise seviyesinde Özel Eğitim İş Uygulama Merkezinde de (9) olmak üzere (119) öğrenci mevcuttur. İlçemizde özel eğitim okulunda 1. ve 2. kademede öğretmen Norm’u (80) İş Uygulama Merkezinde de (4) olmak üzere toplam (84) olup, mevcut (20) dir. İlçemizde Rehberlik Hizmetlerinden yararlanan öğrenci sayısı %39’dur.

 

Öğretmenevimiz (7) gün (24) saat kesintisiz hizmet vermektedir. (130) yatak kapasitelidir. Tesisimizde yılda (22.967) kişi konaklamaktadır. Geçen yıl seyyanen (4940) Depremzede Öğretmenevimizde misafir edilmiştir. İlçemizde OÇEM ile diğer İlk, Orta Okul ve Orta öğretim kuramlarındaki engelli (93) öğrenci bir yıl süre ile taşıma ücretleri Devlet tarafından karşılanarak Okullarından evlerine, evlerinden Okullarına taşınmaktadır.

 

2. SORUNLAR :

 

Son üç yılda ilköğretim Kurumlan ve Ortaöğretim Kuramlarında bilhassa Mesleki Teknik Eğitimde öğrenci devamsızlıklarında artış görülmüştür. Bu durum, ailelerin gelir seviyesi ile yakından ilgilidir. Ailelerin gelir seviyesi düştükçe devamsızlık artmaktadır. İstanbul’da öğrenci devamsızlığında en düşük İlçe Arnavutköy, en yüksek İlçe ise Güngören’dir. Zeytinburnu ise orta sıralarda yer almaktadır. Bu durum sınıf tekrarı sayısında da giderek belirgin bir artış göstermektedir. Özellikle Mesleki ve Teknik Eğitimde bu artış daha yüksek düzeydedir. 2012-2013 Eğitim öğretim yılında (60-66) aylık çocukların İlçelerin Sosyal Ekonomik düzeyleri ile alakalı olarak dezavantajlı İlçemizde doğrudan İlkokula başladıkları, diğer İlçelerde ise öncelikle Okulöncesine gönderildikleri görülmektedir. Örneğin İlçemizde (60-66) ay aralığındaki çocuklardan %33’ü okulöncesine devam ederken, Bakırköy’de bu oran %73 olmuştur. 2010, 2011 ve 2012 yıllarına göre SBS’de İlçemiz başarı sıralamasında Ortaöğretim yerleştirme puan ortalamalarına göre gerilemiştir. Son üç yılda İlköğretime başlayan öğrencilerin, %98.9 u Orta öğretimde ise %93.8’i tahsilini tamamlamıştır. İlköğretimde okula devam oranlarının %99 civarında, ortaöğretimde ise bu oranın %94’e düştüğü tespit edilmiştir. Son iki dönemde okul ve İlçe Disiplin Kurullarına intikal eden suçlar öğretmene hakaret, darp ve bilişim suçları olup, bu suçlarda artış görülmüştür. Bu suçlara karışan öğrencilere Okul ve İlçe Disiplin kurullarınca Okuldan tasdikname ile uzaklaştırma cezaları verilmiştir.

 

İlçemizde yükseköğretime geçişteki sayısal ve oransal durum 2009-2010’da %51, 2010-2011’de %55, 2011-2012 yılında ise %44 olarak görülmektedir.

 

OÇEM’in bünyesinde Lise düzeyinde Özel Eğitim İş Uygulama Merkezinin açılması sorun yaratmaktadır. Ayrıca OÇEM, İlköğretim Okul binası olarak yapılmıştır. Bu ise uygulamada fiziki mekân israfına sebep olmaktadır. 64 öğretmen bu konuda kısa süreli eğitim almış, eğitim-öğretim ücretli öğretmenlerle giderilmekte, bu da eğitimin niteliğini olumsuz yönde etkilemektedir. Rehberlik hizmetlerinde tüm okul türlerinde daha fazla öğrenciye ulaşılması gerekir. İlçemizde tekli eğime geçebilmek için acilen (223) dersliğe ihtiyaç vardır. Bu konuda en büyük problem yapılaşmanın hemen hemen tamamlandığı arsa teminidir. Trilyonlar harcanarak yapılan Okul binaları çok yetersiz hizmetli sayıları nedeniyle, çocuklarımıza istenen hijyende hizmet verememektedir. Bina bakım, onarım ve temizlik işleri esas işi Eğitim-Öğretim ve kalite olması gereken yöneticileri meşgul etmekte ve Uluslararası öğrenci başarılarında Ülke olarak geride kalmamıza sebep olmaktadır. Okul Aile Birlikleri Okul ve Aile arasındaki bağlantıyı sağlamalı, akçeli işler ile uğraşmamalıdır. (Kantin ihalesi, Servis ihalesi vb.) sabah 07.30 da mesaisi başlayıp, akşam 19.30’a kadar mesai yapan eğitim yöneticilerinin şu anda günde (6) saat çalışan öğretmenden farkı yoktur.

 

3. ÇÖZÜM ÖNERİLERİ:

 

Öğrenci devamsızlıklarının sıfıra indirilebilmesi için yerel yönetimler, Sivil toplum örgütleri, İlçe Milli Eğitim Müdürlükleri ile (Halk Eğitim, Çıraklık Eğitim, RAM, vb.) işbirliği yaparak veli oryantasyon programı uygulanmalıdır. İlçemiz okullarına Belediye Başkanlığınca ya da Bakanlığımızca maddi imkan sağlanarak, İlçe ve Okul internet sayfalarında öğrenci devamsızlığı ile ilgili devamsızlık takip butonu oluşturulmalıdır. Sınıf tekrarları ve devamsızlıkların artmaması için İlçe Yöneticileri, bir araya gelip, bir gelişim planı uygulamalıdır.

 

Okul öncesinde mülkiyeti belediye’ye ya da hazineye ait boş arsalar, müstakil Anaokulu yapılarak, Okul sayısı arttırılıp, okulöncesine devam eden öğrenci sayısı en az Bakırköy seviyesine ulaştırılmalıdır.

 

Orta öğretim yerleştirme puan ortalamalarına göre SBS başarı sıralamasında gerileyen İlçemizde, Kaymakamlık Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı imkanları ile ya da Hayırsever kişi ya da Kuramların katkıları ile başarılı ancak maddi imkansızlıklar nedeniyle Üniversite hazırlık kurslarına gidemeyen öğrencilere parasız bu kurslara devam imkanı sağlanmalıdır.

 

İlk ve Orta öğretimde tahsilini yarıda bırakan öğrencilere çıraklık eğitim merkezlerinde, meslek edindirme kursları verilerek hayata tutunmaları sağlanmalıdır.

 

Okullardaki öğrenci disiplin olaylarını azaltmak için Belediye Başkanlığınca, çocukların ilgi alanına göre meşguliyetleri sağlanmalıdır.

 

İlçemizdeki derslik ihtiyaçlarının giderilerek, mevcut dersliklerin öğrencilerin, fiziksel, sosyal ve duygusal gelişimine uygun olarak düzenlenmesi, İlkokul binalarında imkanlar ölçüsünde kapalı ve açık oyun alanları oluşturulmalıdır.

 

OÇEM ve Lise düzeyindeki Özel Eğitim İş Uygulama Merkezine bu amaçlar için projelendirilip, bu amaca hizmet edecek binalar yapılmalıdır, ihtiyaç olan (64) Özel Eğitim almış öğretmenin İlçemize ataması yapılmalıdır.

 

İlçemizdeki Belediye, Hazine ve Vakit arsalarından halen boş olup, Okul yapımına müsait olan arsalar değerlendirilip, acilen okul binası yapılarak İlçenin Okul ihtiyacı karşılanmalıdır. Bu konuda Belediye Başkanlığı özel çalışmalıdır.

 

Okul hizmetli ihtiyaçları İlçe Belediye Başkanlığınca bazı diğer ilçelerde olduğu gibi hizmet satın alma yolu ile giderilmelidir.

 

Eğitim yöneticilerine mesai saatleri dikkate alınarak özlük haklarında iyileştirmeler yapılmalıdır.

 

Okullardaki Kantin ve Servis ihaleleri eskiden olduğu gibi İl Özel İdareleri tarafından yapılmalıdır.

 

Okul Aile Birliği Yönetmeliği değiştirilerek bu Birliklerin veliden para toplayan konumdan çıkartılmaları sağlanmalıdır.

 

 

 

Zeytinburnu İlçe Milli Eğitim Müdürü - Yakup HAYIRLIOĞLU  (15.03.2013)

 Yayın:15.03.2013 - Güncelleme:27.03.2014 - 11:57 - Görüntülenme:2764